Ostaminen ja myynti kulkevat käsi kädessä! Tee ostamisesta helppoa

Ostaminen ja myynti on psykologiaa, vai onko? Milloin ihminen ostaa helpoiten? Silloin kun hänellä on tarve johonkin. Silloin kun hän löytää tarvitsemansa helposti. Silloin kun hänen ei tarvitse käyttää ylimääräistä aikaa ja tehdä paljon töitä löytääkseen yrityksesi, tuotteesi tai palvelusi.

Asiakas on itsekäs ja ajattelee itseään sekä omaa tarvettaan. Sinun tulisi myös ajatella häntä, hänen tarvettaan ja tehdä ostamisesta hänelle helppoa.

Valinnan varaa on asiakkaalla vaikka kuinka paljon! Jos menet kauppaan tai nettiin ja etsit vaihtoehtoja, niin niitä kyllä löytyy. Tarjontaa on joka lähtöön ja todella paljon. Tästrä on erotuttava ja saatava asiakas tekemään valinta sekä päätös tuotteidesi tai palveluidesi osalta. Hyvin harva haluaa ja jaksaa edes tutkia kaikkia vaihtoehtoja. Jos olet sijalla 100, niin sinne kyllä jäätkin. Ei asiakas jaksa tutkia ensin 99 erilaista vaihtoehtoa ja sen jälkeen löytää sinut sadannen vaihtoehdon. Kiljua riemusta, että nyt minä löysin parhaan. Hän on hiipunut jo ennenkuin 10 ensimmäistä on katsottu.

Miten tästä kaikesta voi erottua?  Miten voi myydä niin, että asiakas ostaa?                                                                                         

Sinun on tarjottava jotain sellaista, jonka kohdalla asiakas pysähtyy ja kiinnostuu. Hän kokee, että tämä on minulle. Tämä auttaa juuri minua. Tämä on niin kiinnostava, että tarvitsen tämän. Hänen on nähtävä ja ymmärrettävä tuotteen tai palvelun kiinnostavuus, sopivuus ja soveltuvuus hänelle tai hänen yritykselleen.

KUKAAN EI OSTA VARSINAISESTI YDINTUOTETTA! 

Tämä on asia, joka sinun tulee muistaa myydessäsi. Mitä siis myyt?

Mitä asiakas ostaa sinulta?

Yksikään asiakas ei siisosta ydintuotettasi. Hän ostaa sen lopputuloksen, hyödyn tai mitä ikinä tuotteen tai palvelun ostamisesta seuraakaan.

Jos myyt esimerkiksi nettisivujen tekemistä, asiakas ei osta yritykseltäsi nettisivuja. Asiakas ostaa nettisivuilla saatavat asiakkaat, kontaktit, liidit, näkyvyyden tai yrityskuvan rakentamisen. Hän haluaa lisää asiakkaita, euroja, tulosta, myyntiä. Myytkö siis nettisivujen tekemistä vai noita edellä mainittuja hyötyjä hänelle?

Ensimmäisenä asiakas miettii ostotilanteessa

  • Mitä minä ostajana saan?
  • Mistä on hyötyä minulle?

Kaikki haluavat ostaa, kun tarve ja tuote tai palvelu kohtaavat.

Jos tarvitset apua myynnin suunnitteluun tai tekemiseen löydät täältä myynnin oppaamme, jossa on kaikki työvälineet myyntityön tulokselliseen tekemiseen.

Lisäksi meillä on kaksi uutuustuotetta myyntiin. Ne löydät täältä myyntistrategia ja myyntiprosessi. Kumpikin toimii työkirjana toteuttamiseen.

Asiakkaalla on tarve, jonka hän haluaa täyttää. Pystytkö sinä täyttämään hänen tarpeensa?

Jätä kommenttisi