Erottuuko yrityksesi muista?

Millaisen juonen rakennat erottuaksesi kilpailijoista?

Mitä ”uniikkia” teet? Mitään varsinaista täysin uniikkia sinun ei tarvitse tehdä, mutta sinun tulee osata erottua ja kertoa, miksi juuri sinun tuotteesi sekä palvelusi ovat parhaita.

Pohdi siis, miten erotut kilpailijoista

  • Mitä teet eri tavalla, paremmin tai kiinnostavammin?
  • Millaisia asioita asiakas haluaa? Mikä saa hänet kiinnostumaan juuri sinun yrityksestäsi?
  • Kuvaatko osaamisesi riittävän hyvin? Useimmat eivät uskalla kehua riittävästi itseään tai yleensäkään kertoa, missä he ovat hyviä. Ole rohkea ja kerro, missä olet hyvä.
  • Kerro, miksi juuri sinun yrityksestä kannattaa ostaa?
  • Myytkö tuotteesi täysin samalla tavalla ja sanoilla kuin muutkin?
  • Mieti, mitä tuotteissasi tai palveluissasi on sellaista, joka erottaa ne kilpailijoista.
  • Jos sinulla on verkkokauppa, joka myy samoja tuotteita kuin muutkin verkkokaupat, voit tehdä palveluprosessista (asioinnista kaupassasi) ylivoimaisen. Tarjoa jotain sellaista, että asiakkaat haluavat asioida juuri sinun verkkokaupassasi.
  • Pakkaa tuotteesi eri tavalla.
  • Toimita ne asiakkaalle eri tavalla.
  • Toteuta jälkimarkkinointia eri tavalla.
  • Tee jotakin, millä oikeasti erotut.
  • Sama koskee asiantuntijaa. Tee palveluprosessistasi erottuva.
  • Tarjoa kokonaisuutta, jota ei ole muilla.
  • Erotu asiakaspalvelulla, myyntiprosessilla ja jälkimarkkinoinnilla.

Tässä muutamia asioita mietittäväksi. Palveluprosessista voi tehdä uniikin, tekemällä asioita paremmin ja eri tavalla kuin muut.

Sinustakin voi tehdä uniikin. Osaamisesi voi olla sellaista, joka on puettavissa sellaiseksi kokonaisuudeksi, että asiakkaat ymmärtävät saavansa erinomaista osaamista.

Eikun erottumaan!

Jätä kommenttisi